Zůstaň se mnou [RECENZE]

Série: If I Stay
Počet stran: 184 stran
Překlad: Květa Pawlovská
Nakladatelství: YOLI, 2014
Originál: If I Stay
Doba čtení: 2 dny, říjen 2014, v čj

Talentovaná violoncellistka Mia si vždy myslela, že nejtěžším rozhodnutím jejího života bude volba, zda jít za hlasem svého srdce, jenž jí radí zůstat s Adamem, nebo se naplno věnovat druhé osudové lásce – hudbě –, protože to by znamenalo soustředit veškerou energii na studium na prestižní umělecké škole. Jednoho únorového rána se však všechno změní. Když se Mia po děsivé autonehodě probere, nic necítí. Vidí své mrtvé rodiče, těžce zraněného bratra – a nakonec samu sebe. Zatímco její tělo je v kómatu, ona sama může vidět a slyšet vše, co kolem děje. A najednou se musí rozhodovat, zda na tomto světě vlastně chce ještě zůstat, anebo zda o svůj život, který beztak visí na vlásku, bojovat přestane.

K této knize jsem se dostala hlavně díky tomu, protože jsem se s kamarádkou chystala do kina na film (Kam jsme se nakonec nedostavily, jelikož dřív než kamarádka knihu dočetla, tak film stáhli z nabídky.). Přiznávám, dokud jsem neviděla filmovou obálku, tak mě původní vydání zrovna moc nelákalo. Vím, že bylo delší dobu zlevněno, ale vždyť už mě znáte.

Jelikož se poslední dobou nedívám na anotace, tak jsem si nebyla úplně jistá, co od knihy čekat. Sice jsem se podívala na trailer k filmu, ale ten mi toho moc neprozradil. Jsem za to ráda, protože hned od začátku jsem byla příběhem zcela pohlcena. Kdybych si to nechala předem naspoilerovat, tak bych si to tolik rozhodně neužila. A že to byla pořádná jízda!

Celkově se mi zamlouvaly všechny postavy. Mia je velká bojovnice, jenž mě lehce motivovala. Rozhodla jsem se, že svůj život budu žít každý den naplno, a nebudu se stresovat nad každou maličkostí. Třeba mi tato změna přinese nějaké ovoce.

V knize se střídá přítomnost s minulostí. Musím uznat, že ta přítomnost mě bavila mnohem víc. Chvílemi se mi tajil dech a málem mi ukápla nějaký ta slza (Poslední dobou u knih už moc nebrečím. Že bych dospívala?). Úryvky ze starších dob mě lehce nudily, avšak bez nich by to nebylo ono, že?

Zůstaň se mnou je hlavně o přežití, silné vůli a víře. Pokud věříte, vše se může stát. Věřte proto sami v sebe a uvidíte, jednoho dne to dotáhnete někam vysoko! Pokud máte čas, tak se tato krátká jednohubka dá určitě slupnout i během jednoho večera. Ovšem nezapomeňte si připravit něco dobrého na zub, protože je možné, že po dočtení sklouznete do lehké deprese, tak jako já. Emotivní příběhy jednou ovládnou celý svět!

+ Hodnocení: 4 hvězdičky