pátek 2. ledna 2015

Pekáč buchet [RC RECENZE]

Autor: Kateřina Petrusová
Série: Samostatná kniha
Díl: /
Počet stran: 160 stran
Nakladatelství: Fragment, 2014
Doba čtení: 3 dny, listopad 2014, v čj



ONA - Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.

ON - Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.

Už jste měli tu možnost přečíst si žhavou novinku od naší české autorky Kateřiny Petrusové? Pokud ne, tak to rychle uskutečněte, protože Pekáčem buchet nic nezkazíte. Když jsem byla v květnu minulého roku na Světě knihy, tak jsem byla na autorčině besedě, kde se právě z Pekáče buchet předčítalo. V té době to bylo poprvé, kdy se o této své novince zmiňovala, a já jsem si ihned řekla, že ji musím mít.

Tato tenoučká knížka mi dokázala, že ke štěstí mi postačí i pouhých 160 stran. Sice jsem předtím nic od Kateřiny nečetla, ale jsem si jistá, že to v budoucnosti uskutečním. Jestli je každá její kniha takhle skvěle napsaná, tak se stanu jejím velkým fanouškem!

Příběh má jednoduchou zápletku, která sice moc nepřekvapí, ale za to dokáže čtenáři vyloudit úsměv na tváři. Někde jsem dokonce slyšela, že autorka vlastně "vykradla Padesát odstínů šedi". K tomuto komentáři mám jen jedno. Ano, možná se příběh zdá stejný, ale najděte na světě knihu, která by se žádné jiné nepodobala.

Romantických komedií jako je tato by mohlo být klidně víc! Skoro každou chvíli jsem při čtení dostávala záchvaty smíchu a věřte mi, že opravdu stály za to. Co stránka, to další povedená perlička. Když si k tomu vezmete délku knihy, tak rozhodně není pochyb o tom, že Pekáč buchet je povedená jednohubka.

+ Hodnocení: 4 hvězdičky
++ Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

3 komentáře:

  1. Krásná recenze! Já sama knížku ještě nečetla, trochu se bojím, aby mě nakonec úplně nezklamala... Tak uvidíme, jestli, nebo kdy se k ní dostanu...

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze! Na tuto knížku se těším, doufám že mě nezklame. :)

    OdpovědětVymazat
  3. bože, to je dobrá obálka :D
    Zvu vás všechny na mou Giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat