Ohnivé srdce [RECENZE]

Díl: 4
Počet stran: 352 stran
Překlad: Katrin Mekki
Nakladatelství: Domino, 2014
Originál: The Fiery Heart
Doba čtení: 5 dní, červenec 2014, v čj

Alchymistka Sydney Sageová už velmi dlouho balancovala mezi tím, co jí bylo odjakživa vštěpováno jako její povinnost, a mezi tím, co sama cítila. A teď se v jediném okamžiku, na který fanoušci Richelle Mead nikdy nezapomenou, odhodlá k rozhodnutí tak odvážnému, že jím překvapí i sama sebe...

Se čtením knih od Richelle Mead přichází jistá závislost. Čím víc jich máte, tím víc přicházíte o rozum. Pokrevní pouta je série, která se okamžitě stala mou srdcovou záležitostí. Dalo by se říct, že to byla láska na první přičichnutí, ale jistou roli sehrál samozřejmě Adrian, nejcharismatičtější postava všech dob.

Vždycky si dávám od čtení jednotlivých dílů určitou odmlku, jelikož nechci zešílet z toho, že k dalšímu pokračování se dostanu až za takových milion let. Ohnivé srdce přišlo na řadu dobrý půl rok po předchozím kousku a musím říct, že jsem ráda, že jsem se do něj nevrhla už dávno předtím. Kdybych to tak udělala, už bych touhle dobou dávno ležela mrtvá někde ve škarpě. Důvod? Naprostá deprese z nevlastnění Stříbrných stínů.

Na konci Indigového kouzla se stalo něco naprosto fantastického, takže věřím, že všichni fanoušci Sydriana byli štěstím bez sebe. Já se pyšně hlásím mezi ně, protože jsem skákala až do samotného nebe.

Začíst se do příběhu opět nebyl žádný problém. Stačilo si jen najít pěkné místo, uvelebit se a čas pro mě v tu ránu přestal existovat. S druhou polovinou série přichází jedna obrovská novinka, Adrianovi je věnován větší prostor v podobě vlastních kapitol. Pohledy se tedy střídají ze dvou stran. Je to taková osvěžující změna, která se mi opravdu zalíbila. Jelikož jsem Adrianem posedlá, tak jsem si to náramně užívala.

Sydney, Sydney, Sydney. Pěkně se nám za tu dobu vybarvila! Z té nepřátelské alchymistky se stala příjemná mladá dívka, která před svou práci začala stavět přátele a lásku. Dokáže se vymotat i z té sebevětší šlamastiky, avšak i mistr tesař se někdy utne. Do děje se nám přimotala nová postava. Zoe, mladší sestra Sydney, která se rozhodně nehodlá s vampýry kamarádit. Tu jsem si ani za mák neoblíbila a mám k tomu dobrý důvod!

S každou další kapitolou bylo jasné, že se chystá něco velkého. Pokud jste si mysleli, že vás Richelle už nedokáže ničím překvapit, tak jste se šeredně mýlili. Tato spisovatelka je žena mnoha tváří a nikdy nemůžete vědět, co zákeřného vašim oblíbeným postavám hodí pod nohy. Mám pocit, že její knihy mě nikdy neomrzí. Jsem si jistá, že  Stříbrné stíny budou taktéž úžasné. Nemohu se dočkat až je budu konečně držet ve svých spárech.

+ Hodnocení: 5 hvězdiček