Léto na druhý pokus [RC RECENZE]

Počet stran: 400
Překlad: Martina Buchlová
Nakladatelství: CooBoo, 2014
Originál: Second Chance Summer
Doba čtení: 4 dny, srpen 2014, v čj

Poslední léto, které by mělo trvat navěky…
Rodina Taylor Edwardsové nepatří zrovna mezi ty, co drží pohromadě. Pak ale přijde táta s tou hrozivou novinkou, zbývá mu už jen pár týdnů života a přeje si strávit svoje poslední léto s rodinou ve starém letním domě u jezera, kde byli naposledy, když bylo Taylor dvanáct. Nacpaní do domečku, co se najednou zdá mnohem menší a mnohem víc venkovský než kdy dřív, se teď snaží najít cestu jeden k druhému.

****

Léto na druhý pokus je přesně ten typ knížky, kterou si užijete od začátku do konce. Již první kapitola vítá s otevřenou náručí a slibuje, že ty další budou jako jízda na horské dráze. Upřímně, já už jsem měla po tom malém rozjezdu na krajíčku. Emotivní příběhy, co jsou založeny na rakovině (pro mě to je velice citlivé téma), mě dokáží odrovnat během chvilky. Inu při čtení Léta mě nikdo nesměl potkat, protože jinak by si ten někdo mohl myslet, že jsem blázen.

Hlavní postava, Taylor, mi byla velice sympatická. Ano, sice se občas chovala nesprávně, ale to k mladému věku přece patří. Její zvyky i mluva se mi zamlouvaly. Malinko jsem v ní viděla sebe samotnou a to mi dokázalo vehnat úsměv na rty. Jednoduše není nad to, když se dokážete vžít do knižní hrdinky.

Po povedeném začátku se příběh ubíral svým vlastním směrem. Narazila jsem na další postavy, co dodaly šmrnc zápletce, jenž se pomalu ale jistě tkala nad hlavou Taylor. Během čtení jsem na některé z nich měnila názory podle toho, jak se chovali. Jak už to tak bývá, nejvíc nadšená jsem byla z převelice roztomilého Henryho. Děvčata, musíte se mnou souhlasit, že klučičí postavy jsou nejlepší!

Líbily se mi i takové jednoduché detaily, jako třeba občasné slovní hříčky mezi Taylor a jejím taťkou. U nich jsem se nasmála asi ze všeho nejvíc a i jsem samu sebe přistihla, jak se snažím nějaké nové vymyslet. A pak ať mi někdo říká, že si z knih nic neodnáším!

Musím říct, že bych také ráda vlastnila, nebo alespoň navštívila, podobné místo, kde měla rodina Edwardsových chatu. Vyjít z domečku a vidět krásné jezero, co se rozprostírá široko daleko. Ach, z té představy se mi úplně svírá srdce. Samozřejmě by to ještě chtělo mít u sebe super společnost s kluky bez trika. No dobře, už raději mlčím.

Závěr mě neohromil tak, jak bych čekala. Ano, byla jsem trochu unešená, ale vůbec na mě nepůsobil příjemně. Netuším, jestli mi to pokazila vlastní zkušenost s tou ošklivou nemocí, anebo jsem divná, ale rozhodně to nebylo ono. Věřím, že mnoho fanoušků právě u konce bylo v té největší extázi, a proto mě mrzí, že já se nemohu počítat mezi ně. Léto na druhý pokus je dojemná kniha, co dokáže zamávat s člověkem jako s hadrovou panenkou.

+ Hodnocení: 4 hvězdičky
++ Mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku!