Poslední z bohů [RC RECENZE]

Díl: 5
Počet stran: 408
Překlad: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment, 2011
Originál: The Last Olympian
Doba čtení: 3 dny, duben 2014, v čj

Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas… Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná!

"Na palubě Princezny Andromedy jsem dvakrát málem umřel."

A je to tu! Úspěšně oznamuji, že jsem konečně dočetla napínavou sérii, která mě několikrát chytla za srdce. Na konci předchozího dílu jsem byla tak nedočkavá, že jsem se málem zbláznila. Těšila jsem se na pokračování a měla jsem k tomu dobrý důvod. Rick Riordan je výborný spisovatel, takže bylo jasné, že to všechno hezky uzavře. No, alespoň skoro všechno.

Percy Jackson je jedna z těch nejlepších sérií, co jsem kdy četla. Možná má pět dílů, ale tady to není žádné natahování. Každá část je jedno velké překvapení, a když vás baví hlavní hrdinové, tak se s nimi nikdy nenudíte. Percy se za tu dobu stal mým skvělým "kamarádem" a já jsem ráda, že jsem ho mohla poznat. Jeho postava se v průběhu těch pěti dílů změnila k lepšímu a je prostě skvělé, že jsem toho mohla býti svědkem.

"Proč vy lidi mácháte rukama, když jdete?"

Oblíbila jsem si ale i Annabeth, jež byla takovým mým vzorem. Ne, že bych chtěla studovat architekturu, ale být chytrá jako ona by vůbec nebylo na škodu. Dcera Athény se holt nezapře. V neposlední řadě bych zmínila i Blackjacka, i když je to trochu zvláštní volba. On jako pegas pro mě byl celou dobu dalším zpestřením. Stále mluvil o jídle a to vám bylo tak vtipné! Pořád to omývám dokola, ale bez toho jejich humoru bych se asi nikdy neodhodlala k dalším dílům.

Začátek knížky mě ihned vtáhl do akčního děje polobohů, kde není čas na klidné řečičky. Ani na chvíli jsem nespouštěla oči z textu, protože jsem byla tak začtená, že jsem ani neměla chuť jíst či pít. Jak jsem řekla dříve, Rick má ohromný dar - dokáže tak hezky upoutat svým příběhem až to není možné.

"Pokud vím, žádný hrdina ji nikdy neporazil."

Percy se mi dostal hluboko do srdce a zakořenil tam. Jeho si s sebou ponesu asi ještě dlouhou dobu. Jsem docela dost citový člověk, takže ho teď budu asi každému doporučovat na potkání. Ale opravdu, pokud jste někdy váhali nad přečtení, tak děláte velkou chybu. Příběh, jako je tento, jste ještě nikdy nečetli!

Poslední z bohů je nejlepší část ze všech. Konečně jsem dočkala své dlouho očekávané scény, na kterou se můžete všichni těšit. Nebudu vám nic prozrazovat, protože bych vám zkazila to opojné překvapení. Zakončení bylo povedené. Sice se zde ještě objevila jedna taková otevřená věcička, ale jinak se podle mě všechno uzavřelo. Tak by to mělo být u všech knížek. Kdo si pak má trhat vlasy, protože neví, co se stalo potom?

+ Hodnocení: 5 hvězdiček
++ Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!