Odstíny života [RECENZE]

|Smrt je jenom začátek...|
Autor: Lucy Adams
Série: Odstíny života
Počet stran: 360
Nakladatelství: XYZ, 2011
Doba čtení: 3 dny, březen 2014, v čj

Alexandrina Avitalová se za svého života nijak nelišila od svých vrstevníků. Když je v den svých devatenáctých narozenin chladnokrevně zavražděna, nikdo proto nemůže tušit, že smrt se pro ni stane jenom začátkem nové cesty. Tři roky poté, co byla pohřbena a oplakána svojí rodinou a přáteli, se Alex probouzí znovu k životu, aby byla uvedena do světa plného magie a ďábelských stvořeních. Do světa, kde si nikdy nemůžete být jistí, na které straně vlastně stojíte. Alex je nucena zapomenout na svůj předchozí život a zaujmout pozici neohrožené bojovnice se vším temným a nelidským. Podle dávného Proroctví je totiž právě ona jedinou vyvolenou, Spasitelkou, která dokáže rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem...

"Kdybych byl upír, už bys byla mrtvá."
"O tom dost pochybuju," ušklíbla jsem se."

Hned z kraje musím říct, že tu obálku naprosto miluji. Líbí se mi barvy a font písma. Skvěle odvedená práce, to řeknu klidně ještě stokrát. Na tuhle knížku jsem se opravdu hodně těšila. Doma mi už ležela něco přes půl roku, a tak mi přišlo správné, abych se do ní konečně pustila. Byla jsem napnutá, jakým stylem je kniha napsaná, jelikož autorka Odstínů života je Češka. A k tomu ještě fantasy příběh? Byla bych blázen, kdybych do toho nešla.

zdroj
Začíst se do příběhu nebyl žádný problém. Okamžitě jsem si oblíbila hlavní hrdinku, Alex, jenž změnila samotná smrt. Mohla být ve svém "předchozím" životě pořádná potvora, ale její nynější chování si mne získalo. Rozhodně musím zmínit, že celá kniha je proložená spoustou sexy chlapíků. Ani jsem nevěděla, koho dřív milovat! Rozhodnout se pro hlavní tým je tedy velice obtížné. Jeden z těch důležitých fešáků je určitě Gabriel, neboli Gabe, který je k sežrání už od prvního zmínění v kapitole. No, ale abych řekla pravdu, tak mám ještě jednoho oblíbence a tím je Matt - pozn. tento hoch je opravdu zvláštním exemplářem vtěleného jelena v říji.

Čtení jsem si užívala naplno a to hned z několika důvodů. Nehorázně jsem se bavila při rozhovorech mezi jednotlivými postavami, protože se vždycky našla nějaká vtipná poznámka, která mě dohnala k úsměvu. Navíc mám ráda sarkasmus, který se zde také celkem dost objevoval. Jednoduše nějaká perla na každé stránce. A v neposlední řadě je to skvělá slovní zásoba, co příběh obohacuje. Nejde nepoznat, že autorka je jedna z nás.

Napětí a akce byly na každém kroku, takže jsem hltala stránku za stránkou, aby mi nic neuteklo. Našla se tu i jedna trochu choulostivější situace, kdy mi málem vypadly oči z důlků. Červenám se ještě teď! Ale neříkám, že to bylo špatné, ba naopak. A romantika? Ta tu samozřejmě také byla a moc, moc hezká.

S dílem jsem nadmíru spokojená. Není nad to přečíst si výbornou knihu od někoho, kdo "může" bydlet ve stejném městě jako já. Co mě mrzí je to, že zatím není k dostání pokračování. To je podle mne jediná vada na kráse. Hlavní zápletka je vážně zajímavá, takže opravdu nevím, co budu dělat bez OŽ 2. Čtyři hvězdičky a věřím Lusy, že se někdy rozhodneš napsat druhý díl. Zamlouvám si u tebe veliký autogram!

A Vám lidi říkám, abyste do této knihy skočili rovnou po hlavě!