City of Fallen Angels [RECENZE]

Série: The Mortal Instruments
Díl: 4
Počet stran: 448
Nakladatelství: Walker books, září 2011
V ČR: Město padlých andělů
Doba čtení: 5 dní, leden 2014, v aj

Clary a její přátelé prošli po nedávných událostech mnoha změnami. Jocelyn a Luke plánují brzkou svatbu, na kterou se všichni těší. Simon začal randit rovnou s dvěma holkami najednou, jak s lovkyní stínů Isabelou, tak s vlkodlačičí Maiou, bohužel ani jedna o té druhé neví. Zavání to velikým průšvihem, ale to si Simon asi moc neuvědomuje. Magnus s Alekem cestují po světě a užívají si lásky. Clary se konečně učí, jak být správnou lovkyní stínů a ve volném čase randí s Jacem. Vše se zdá být jako z pohádky, ale pak se Jace začne najednou chovat odtažitě. Co za jeho změnami nálad může tak stát?

"Remember when we killed a bunch of  Raum demons here?"
"You and Jace killed some Raum demons. I almost threw up."

Čtvrtý díl z šesti. Páni. Více než polovina strhujícího příběhu lovců stínů za mnou a třetina nekončícího drama přede mnou. Jelikož jsem opravdový obálko-holic, tak si tuto parádu mohu jen vynachválit. Proti novým verzím českých obálek nic nemám, ale ty původní mě chytají za srdce! Mám pocit, že nemám dostatek slov, abych vystihla své pocity. Cassandra Clare odvedla další skvělou práci, avšak připadá mi, že CoFA bylo jen takovou předehrou před nastávající bouří.

Díl jsem si pořídila dva týdny před českou premiérou, protože jsem si chtěla vyzkoušet číst originál v angličtině, než se vrhnu do verze psané svým rodným jazykem. Myslím si, že je to dobrá zkušenost, protože pak si můžu s klidem zkusit porovnávat překlad. Vlastně už teď mohu říct, že jsem se cítila jako na odlišné planetě. Všechno mělo víc šťávy a podstatně se mi zdálo, že je děj víc chytlavý.

Ze začátku jsem do knihy vkládala opravdu veliké naděje. Přece jen původně byla plánovaná jen trilogie a toto pokračování nemělo vidět světlo světa. Jakmile jsem začala číst, tak jsem narazila na jeden problém. Simona. Čtvrtý díl je orientovaný spíše na jeho osobu a to se mi vůbec nelíbí. U třetího dílu mi tak moc nevadil, protože jsem si na něj už za tu dobu zvykla, ale jakmile tady začínala kapitola jeho jménem, tak jsem si musela udělat aspoň několika minutovou pauzu, něž jsem se ke čtení vrátila.

"Damn, girl," she said. "What have you gotten yourself into now?"

Cekově na mě nepůsobilo dobrý dojem, když byl Simon na scéně. Při jeho přítomnosti se mi zdálo, že se děj neúprosně vleče. Naskytlo se jen pár světlých okamžiků, kdy jsem se s ním neužírala nudou. Opravdu doufám, že v češtině to bude lepší, jinak by mne to dost mrzelo. Sérii Nástrojů smrti mám ráda a Simon není zase tak špatná postava - bohužel můj mozek to asi nedokáže zpracovat.

Clary a Jace se společně vyskytovali na scéně jen málo-krát a ještě k tomu na opravdu kratičké okamžiky. Chápu, že to mělo svůj důvod, ale i tak jsem byla kvůli tomu zklamaná. Cassandra si pro mě přichystala hezkou noční můru, protože kromě nich dvou a občasného Magnuse a Aleka jsem neměla s kým se bavit.

Děj byl napínavý a záludný jako obvykle, ale postrádala jsem vtipné hlášky. Ty tu také byly, ale jen mezi Simonem a Jacem. Mám asi na toho hocha se začínajícím písmenem "S" smůlu. Romantika se v příběhu malinko objevila a byla docela žhavá - to mi věřte!

Až ke konci jsem se smířila s tím, že Simona se jednoduše nezbavím. Táhl se za mnou jako černý mrak, a tak jsem to nakonec přešla. Přes všechny mé nešvary si myslím, že zakončení proběhlo opět v Cassandřině stylu "Bez dalšího dílu nepřežiješ!", který se jí povedl. Opravdu mám pocit, že si musím ihned skočit pro pokračování! Prozatím dávám čtyři hvězdičky, avšak věřím, že česká verze dílu na mne vrhne lepší stín.