Poslední oběť [RECENZE]

Díl: 6
Počet stran: 440
Překlad: Katrin Chýlová
Nakladatelství: Domino, duben 2011
Originál: VA - Last Sacrifice
Doba čtení: 4 dny, říjen 2013, v čj

Stala se hrozivá věc, Rose byla obviněna z královraždy. Od velkého soudu ji dělí už jen pár dní. Po soudu ji jisto jistě čeká smrt. Jinak se s vražedkyněmi v morojské společnosti nezachází. Avšak je tu jeden háček. Rose je pochopitelně nevinná, ale nikdo neví, kdo je Taťániným pravým vrahem. Lissa, Abe, Dimitrij, Adrian a další její kamarádi se pokusí přijít pravdě na kloub. Pomohou Rose utéct na svobodu a tím ji ušetří spoustu času. Ovšem je otázkou, zda se jim vraha podaří  dopadnou dříve, než strážci najdou uprchlici Rose. Naštěstí neutíká sama. Jejím ochráncem se stává Dimitrij, láska celého jejího světa.

"Moje smrt není v kalendáři."

Co byste čekali od posledního dílu Vampýrské akademie? Že už to bude nesnesitelné, že už to bude nudné, nebo snad, že autorčin čin bude ohraný? Ani náhodou! Poslední oběť jen ukazuje, jaký obrovský má Richelle Mead talent. Já jakožto její obrovský fanoušek a milovník si nad touto knížkou mohu nechat ukápnout pár slin, ne?

Na začátku knihy se opět můžeme seznámit se základními údaji, které u této série musíme vědět. V krátké kapitolce si připomeneme, co všechno jsme mohli mezitím zapomenout. Po lehkém nájezdu na děj přichází obrovská bomba. Rose utekla z vězení! (Prosím, neberte to jako spoiler, je to celou dobu tak nějak jasné.. Přece by nám ji na začátku knihy nezabili.) Kdo by to čekal?! Já tedy rozhodně ne, takže jsem jako hloupá koukala a hltala každé další slovo.

V průběhu knížky se znovu setkáváme s úplně novými záležitostmi ohledně světa vampýrů. U této série totiž nikdy nemůžete vědět, zda jste se dozvěděli už úplně všechno. Staré se setkává s novým. I sebemenší postava dosáhne svého konce, ať už šťastného, či smutného. Je vidět, jak měla Richelle Mead všechno hezky promyšlené do posledního detailu. Stává se mým největším vzorem. Její knihy jsou pro mě obrovským guilty pleasure!

Klidně to zopakuji znovu. Děj je opět napínavý jako kšandy až do posledního dojemného okamžiku, kdy s rozporuplnými pocity zavíráte knihu. Prostě jen tak zíráte do stránek a přejete si, aby úžasný plný příběh Rose nikdy neskončil. Já dávám knize pět hvězdiček a myslím si, že už to více nemusím rozebírat. Tahle série si zaslouží jen to nejlepší. Doporučuji ji všem, ale pozor, hrozí nebezpečí, že se u knih zblázníte! (Samozřejmě v dobrém slova smyslu. Muhehehe!)