pátek 11. října 2013

Temná horečka [RECENZE]

|Život se může změnit během pár okamžiků|
Autor: Karen Marie Moning
Série: Horečka
Díl: 1
Počet stran: 352
Překlad: Jan Sládek
Nakladatelství: JOTA, červenec 2012
Originál: Darkfever
Doba čtení:  2 dny, srpen 2013, v čj



Mac si celý svůj život poklidně trčela v jednom malém jižanském městě, kde bylo nejdůležitější vypadat neodolatelně. Její život se změnil, když zjistila, že její sestru zavraždili. Tou dobou, kdy ji zabili, pobývala Macina sestra v Irsku, zemi, která je od Georgie pěkně daleko. Její případ zůstal otevřený a Mac se po krátké době rozhodla, že najde sestřina vraha a pomstí se mu. Nikdy sama neopustila Ashford ani Ameriku, a tak je pro ni zvláštní pocit, objevit se v Dublinu, hlavním městu Irska. Mac o Irsku skoro nic neví, peněz má málo, ale nevzdává se. Nedlouho po svém příjezdu zjišťuje, že možná nebyl nejlepší nápad zdát se své rodné země. Setkává se s mytologickými bytostmi, které ji budou strašit už nadosmrti.


"Malá nehezká žena s nadměrným monstrem odešli dřív než já."

K Temné horečce jsem se dostala pouhou náhodou. Dobře, věděla jsem, že tato série existuje, ale nikdy jsem se po ní nějak neohlížela. A potom, jednoho krásného dne, jsem si zašla do Luxoru a viděla ji tam za neuvěřitelných 99,- Kč. V tu chvíli jsem ani na chvíli nezaváhala a koupila si ji. Rozhodně jsem udělala výhodnou a dobrou koupi. Obálka působí příjemným dojmem, jen mi připadá, že ta dívka v červeném tak trochu zaniká. Mohla by být trochu větší. :)

Mac bývala obyčejnou jižanskou dívkou, která neměla ani potuchy o okolním světě. Tragická smrt její sestry ji přivedla do Dublinu, hlavního města Irska. Rozhodla se, že se sestřiným otevřeným případem něco udělá. Cokoliv. Navíc má stopu, která by možná mohla s vyšetřováním pohnout. Ale Mac se ani pořádně nerozhlídne po městě a už lítá v prvním maléru. Vidí věci, které by rozhodě vidět neměla. Irsko je spojováno se spoustou mytologických pověstí a právě ty ji teď budou již nadosmrti strašit. Kdyby se v Dublinu neseznámila s Jerichem Barronsem, možná by dopadla stejně jako její sestra. Zavražděná a ponechána v koutě svému osudu. Ale ani samotnému Barronsovi se nedá úplně věřit, protože před Mac skrývá tajemství.

"A vy, slečno Laneová, jste oběť, bezmocné jehně ve městě plném vlků."

"Mám tuhle knížku ráda?! Ano. Ne. Možná. Nevím." Asi takovéhle byly mé pocity, když jsem Temnou horečku dočetla. Jednoduše jsem nevěděla, co si o ní mám myslet. Hrozně mě mrzí, že mě tahle knížečka nevzala tolik za srdce. Mytologické spjatí s dějem se mi hrozně líbilo a myslím si, že jsem nikdy nic podobného nečetla, ale pár věcí mě strašně iritovalo. A když říkám strašně, tak opravdu strašně.

První z mých mínusů není tak důležité, ale je to jméno MacKayla. Nemůžu si pomoci, ale je to úplně příšerné jméno (doopravdy to nemyslím nějak ve zlém). Chvála vše mocným bohům, že jí tak skoro nikdo neříkal, protože jinak bych se asi zbláznila... Další, co mi vadilo, byl styl psaní, který autorka použila. Přesněji řečeno, styl, jakým si naformulovala čas. Mac vždycky předem prozradila něco, co se teprve mělo stát, a to se mi prostě nelíbilo. Zkazilo mi to čtecí náladu. A poslední z mých záporů je Macina blbost. Milionkrát bych jí tak ráda nafackovala za to, jak příšerně se chovala.

Dananové. To by mohla být kapitola sama o sobě. Přiznám se, že bych s radostí nějakého potkala, protože jestli jsou tak zatraceně sexy, jako jsou popsáni v knize, tak mi sem hned teď jednoho šoupněte! A hezky s doručovacím lístkem, prosím.

Příběh samotný byl velice zajímavý, a protože se opravdu prokládal onou mytologií, tak měl šťávu. A ještě navíc se zde objevovala trocha vášně a nějaký ten erotický okamžik. Chvílemi jsem se v knize trochu ztrácela, ale nebylo to nějak vážné. I přes malá písmenka se Temná horečka čte docela rychle, za což jsem ráda. Nemyslím si, že kniha byla vyloženě špatná, a protože konec byl přece jen pořádně otevřený, tak se těším na pokračování.


Hodnocení
3 hvězdičky

3 komentáře:

  1. Mám na Temnou horečku podobný názor :) Ale po dočtení knihy mě pokračování nijak nelákalo a ještě jsem si ho pořád nepořídila, ale asi bych už mohla :D
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám z knihovny donesený třetí díl... První dva jsem ještě nečetla... Tak doufám ,že se k té trojce vůbec dohrabu... ,že to nebude tak nudný :D :D eS

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem se do knížky zamilovala :3 Umírám touhou po třetím dílu. :D

    OdpovědětVymazat