Rudá jako rubín [RECENZE]

Série: Drahokamy
Počet stran: 336
Překlad: Tereza Pecková
Nakladatelství: CooBoo, únor 2012
Originál: Ruby Red
Doba čtení: 4 dny, září 2013, v čj

Šestnáctiletá Gwendolyn žije v rodině, kde je tajemství na denním pořádku. Bydlí se svou rodinou v domě, který se dědí už po staletí. Ale dům není to jediné, co se u nich dědí. Gwendolyna sestřenka Charlotte údajně zdědila časocestovací gen, díky kterému bude moci cestovat napříč časem. Ale takový gen není žádnou zábavou. Na první skok časem se musí pilně připravovat, protože nikdy nemůže vědět, kdy nastane ten daný okamžik a kam to vlastně skočí. Všichni napjatě očekávají Charlottinu blížící se nevolnost - znak nastávajícího skoku časem. Ale jak budou ostatní příslušníci rodiny reagovat, když zjistí, že pravým nositelem genu je Gwendolyn?!

"Kdo jsou ti de Villiersovi?" zeptala jsem se.
"Banda arogantních náfuků, když se ptáš," odfrkla si prateta Maddy."

Úžasný námět, nádherná obálka. Tyto dvě informace jsou pro mě něco jako druhé Vánoce, protože jsem strašný maniak. U obálky bych se ještě na chvíli pozastavila - je úžasná, to říkám naprosto otevřeně! Ale... byla jsem strašně překvapená, když jsem sundala obal (při čtení vždy sundavám obal, aby se nezničil), a pod ním byla knížka - jak to popsat - prázdná? Prostě zmizí název, autor, nakladatelství a zůstane jen obrys obrázku z obalu. Ti co Rudou vlastní mi určitě rozumí. Já to radši nebudu více rozebírat, jelikož pak bych se do toho ještě ke všemu zamotala.

Cestování časem. Kdo by se nechtěl podívat do minulosti? Do doby, kdy se nosily krásné řasené šaty, spousta šperků, někdy i paruky. Kdybych mohla, tak už dávno trávím veškerý svůj volný čas s nějakým králem, nebo císařem - ale hlavně fešákem! No ale všechno není tak jednoduché. Na skok časem se musí bedlivě připravovat - jak správně chodit, v dané době mluvit, jezdit na koni a mnoho dalšího. Gwendolyn takovou přípravu neměla, chudinka.
"Ahoj Wendy," řekl.
"Gwendolyn." opáčila jsem."

Příběh mě ihned pohltil do svých spárů a já jsem pořád přemýšlela nad tím, co se naší malé Gwendolyn stane příště. Četbu jsem si opravdu užívala, protože to bylo napínavé a velice originální. Strašně jsem se smála Gwendolyiným příhodám, které byly občas i trapné - takové snad nemám ani já. Některé postavy mi okamžitě přirostly k srdci a jiné bych nejradši ani necítila. Například Gideon by mohl bydlet vedle mé komnaty v hradu.

Musím se přiznat. V tom rodokmenu a přístroji na cestování časem jsem se opravdu moc nevyznala. Jsem takový ten jouda, co si všechno zašmodrchá dohromady, a pak jenom kouká a nechápe. Nemyslím si, že to bylo nějak špatně vysvětleno, ale to už jsem prostě já. Jediné, co mě asi tak štve, je řádkování a celé to rozvržení knížky. Připadá mi, že to písmo je zbytečně obří, a že všude je až moc mezer a bílých stránek. Kdyby tohle bylo jiné, tak bych asi neměla co vytknout.

Rudou jako rubín bych doporučila všem dobrodruhům a milovníkům neobvyklých fantasy. Když se pustíte do tohoto příběhu, tak tím rozhodně nic nezkazíte. Věřte mi! Já osobně knížce dávám čtyři hvězdičky, jenom kvůli tomu, protože nechci do této série na začátku vložit vše. Nikdy nevíte, jak na vás zapůsobí další díl.