pondělí 13. května 2013

Osud [RC RECENZE]

A vše to byl pouze osud
Ve třech svazcích (Křídla, Kouzlení, Iluze) jsme sledovali dramatické osudy neobyčejné dívky Laurel. Víla, která vyrostla a dospěla ve světě lidí a našla zde skutečného přítele, nemůže zpřetrhat svazky s rodným Avalonem – zvlášť když vílí říši hrozí smrtelné nebezpečí. Laurel a Tamani jsou připraveni postavit se na odpor silám zla a Avalon ubránit. Naštěstí v tom nejsou sami, na pomoc jim přichází David a další věrní přátelé. Jejich odvaha sehraje v boji významnou roli. Podaří se Laurel a jejím přátelům zachránit Avalon? Komu dá Laurel nakonec přednost – Davidovi, nebo Tamanimu? Závěrečný díl série přináší dramatické rozuzlení celého příběhu.

Autor: Aprilynne Pike
Série: Křídla
Díl: 4
Počet stran: 312
Překlad: Alena Amchová
Vydalo: Frotuna Libri, únor 2013
Doba čtení: 2 dny, květen 2013, v čj
Kousek děje
Avalonu hrozí záhuba. Klea se spolčila s trolly, aby se mohla pomstít svému úhlavnímu nepříteli. Trollové jsou díky jejím lektvarům odolní vůči všem ostatním lektvarům. Laurel a její kamarádi se tuto zlou florelu snaží zastavit, avšak všechno je velice těžké. Od zničení Avalonu je dělí pouze hodiny. Klea má na své straně ještě někoho -Yuki, která je nebezpečná pro všechny. Bude Laurel schopna ochránit své přátele, anebo jsou už všichni předem odsouzeni ke smrti?

Moje názory a pocity
Tentokrát jsem kolonku postavy vynechala záměrně. My už totiž známe všechny důležité postavy a nepotřebujeme si je již znovu připomínat. Osud je závěrečným dílem ze série Křídel. Podle mě to byl ten nejlepší díl ze všech. Nic mi v něm nechybělo. Aprilynne nám opět dokázala, že si umí s dějem pěkně pohrát - a přitom se nám příběh posunul asi jen o den, vlastně myslím, že ani to ne -. Na převratných událostech se zde rozhodně nešetřilo.

Začátek knihy přesně navazuje na konec Iluzí. No, vlastně nacházíme se o osm hodin později, ale jinak jsme tam, kde jsme minule skončili - Yuki je uvězněná v křesle a Laurel neví koho si nakonec vybere. A jak už jsem řekla na začátku, strašně hodně se toho v tomhle dílu stalo. Mám pocit, že to byla taková třešnička na dortu. Takové lehké pohlazení.. a přitom jsme o drama měli postaráno. Dobře postaráno. Poprvé ze všech dílů jsem ve knize nenarazila na nějakou nudnou část. Bravo! To se opravdu cení, poslední díl si prostě schramstnete a pochutnáte si na něm.

A nakonec jsem přece jen přežila i onen úžasný trojúhelník mezi hlavními postavami. Tamani a David jsou dvě zlatíčka, ale s kombinací s Laurel mi lezli i ušima. V téhle sérii totiž máte na výběr. Buď ji budete mít od začátku rádi, anebo vám bude lézt krkem. Já se poslušně hlásím k prvnímu případu! (I přes ty naše lásky.)

Závěr
Doufám, že jste si sérii Křídel taky tak dobře užili/užíváte jako já, bylo to prima! Aprilynne Pike značně pokročila ve psaní, takže ji chválím! Brilantní závěr nikdy nic nepřekoná. A nezapomeňte si přečíst poděkování! :)

Obálky

5 hvězdiček

Tímto děkuji nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku!