pátek 8. února 2013

Jednou provždy [RC RECENZE]


UPÍŘI
Říkáš, že chceš, abychom tě ochránili.
VLKODLACI
Myslíš si, že na nás závisí tvá budoucnost.
VÍLY
… ale my nedokážeme odpovědět na všechny tvé otázky.
VODOUŠI
A špatná volba by nás mohla všechny zničit.
Evina paranormální minulost se neustále vrací a děsí ji. Nová ředitelka Mezinárodní agentury pro zadržování paranormálů ji chce přemluvit k nové spolupráci se střediskem. Temná královna týrá lidi ve své děsuplné říši. A paranormálové neustále tvrdí, že Evie je jediná bytost, která je dokáže zachránit před jejich záhadným, nebezpečným osudem.
Celému paranormálnímu světu běží čas. A osud tohoto světa nemá v rukou nikdo jiný než Evie…

Autor: Kiersten White
Série: Paranormálové
Díl: 3
Počet stran: 400
Překlad: Emílie Harantová
Vydalo: Fortuna Libri, 2012

Kousek děje
Evie se připravuje na ples, a jako obvykle do něj chce prosadit co nejvíce růžové. Růžová se přece hodí ke všemu, ne? Bohužel ostatní si to nemyslí, a proto se vybírá barva jiná. Kéž by tohle byl jediný problém, kterému musí Evie čelit.

Na dveře jí totiž klepe MAZP - Mezinárodní agentura pro zadržování paranormálů - a co po ní chtějí? Aby se vrátila zpět do agentury a začala pracovat na plný úvazek. Evie s nimi nechce mít už nic společného, a tak je opětovně odbíjí, ale pak se dozví, že  Anne-Laurie LeFevreová je teď nová supervizorka, což znamená, že Raquel už není Eviina nadřízená. Tak to bude menší problém.


Bohužel to opět není vše. Všichni paranormálové se shromažďují a chtějí po Evie, aby jim otevřela bránu do jejich pravého světa. Na Zem se totiž všichni dostali neprávem Temné a Světlé královny. Jejich touha po tvoření je tak moc ovládla, že všechny paranormály dostaly sem. Ovšem otevření brány by mohlo stát Eve život, tedy její duši. To znamená, že teď když už nalezla svou lásku - Lease - by ho měla opustit kvůli nějaké bandě netvorů? Ani nápad! Evie se od nikoho nenechá přesvědčovat. Obzvlášť ne od víl jako je Reth... nedá se jim totiž věřit.

Postavy
Kdo, že je ta Anne-Něco Něco?  Opravdu je to nová supervizorka, která chce Evie dostat zpět do MAZP. Avšak za jejím úsměvem se skrývá podlost. Všimne si toho Evie?
V posledním dílu Paranormálů, se vyskytuje mnoho nových paranormálů, takže nemá moc smysl je tady vyjmenovávat. Jediný koho bych chtěla zdůraznit je drak. Ano, prostě takový obyčejný drak, který se mi natolik zamlouval, že stojí za to, se o něm alespoň trochu zmínit! Dráček mráček. A možná ještě stojí za zvýraznění další Prázdná, totiž Vivien. Ještě pořád se s Evie setkávají na svém kopci, ale jen ve snech. Zatím..


Moje názory a pocity
Poslední díl Paranormálů byl opět plný Eviiny ironie a sarkasmu. Psané přímo pro mě! Takovéhle vtipné komentáře přímo zbožňuji. Občas mi hlavní hrdinka připomínala Sophii z Čarodějnice z Hex Hall od Rachel Hawkins, ale v dobrém slova smyslu. Mám pocit, že po téhle skvělé sérii si navyknu na "pípání". Já tedy obvykle sprostě nemluvím, ale když už by se mi to mohla stát, tak si prostě "pípnu"! Tuhle knihu by si mohli přečíst dnešní puberťáci a taky tak začít mluvit. Jak by hned na světě bylo méně nadávek.

Jako v každé knize i konec této mě skoro rozbrečel. Nemělo to na Knihu ztracených věcí, ale na konci jsem opravdu měla na krajíčku. Proč to ti autoři dělají? Já nechci non-stop brečet jako malé dítě. Oni mi to asi dělají naschvál!

Dokonce jsem si jako u jedné z málo knih přečetla poděkování. Moc se mi líbil a musím říct, že Kiersten White je prostě "píp" dokonalá spisovatelka. Evie mi zůstane navždy v srdci a já na ni budu vzpomínat jako na vzdorovačnou puberťačku! 


Takže jednou provždy sbohem naše Evie!

Obálka
Zase jednou měla nějaká série skvěle udělané obálky. Sice byly převzaty podle originálu, avšak na kráse jim to nic neubralo. Poslední z obálek mě chytla za srdce nejvíc. Možná je to tím výrazem modelky. Ale to nic! Tak nějak jsem brouzdala a jiné obálky jsem neobjevila, asi to bude tím, že originál je prostě nejlepší!


Hodnocení
4 hvězdičky

Tímto děkuji nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku!
Knihu si můžete objednat ZDE

Žádné komentáře:

Okomentovat