pátek 1. ledna 2016

Throne of Glass

Autor: Sarah J. Maas
Série: Throne of Glass
Díl: 1
Počet stran: 404
Překlad: Skleněný trůn - CooBoo, 2015
Nakladatelství: Bloomsbury, 2012
Doba čtení: 8 dní, srpen 2015, v aj


Celaena Sardothien to v životě nemá vůbec lehké. Jakožto vycvičený assassin byla nejlepší ze všech, ale jednoho dne byla chycena a poté uvržena do solných dolů v Endovieru. Tam je s ní nakládáno velice tvrdě, ale to ji neoblomí. Možná byste si řekli, že když je této dívce pouhých osmnáct let, tak že se nechá snadno zkrotit, ale Celaena se nikdy nevzdává. Po roce utrpení v solných dolech ale přichází záchrana v ne zrovna obvyklé formě. Je jí nabídnut obchod, který se prostě nedá odmítnout.

Nikdy jsem o schopnostech Sarah J. Maas nepochybovala. Už jenom obálky, které navrhují k jejím knihám jsou božské, takže je jasné, že i obsah musí být něco extra. A to tedy je! Throne of Glass je již druhá kniha, kterou jsem od této autorky četla a sice se mi možná líbila a trošku méně než A Court of Throns and Roses, ale i tak to bylo něco nezapomenutelného.

Hned na začátek vám řeknu jednu věc, která by vás mohla od čtení této série odradit. A to je její délka. Nejde o nějakou krátkou trilogii, ale rovnou o hexalogii, čili šestidílnou sérii. U nás byl vydán teprve první díl, druhý se chystá na leden 2016 a s prominutím, nikdy není jisté, zda nakladatelství nakonec celou sérii vydá - viz Knižní klub a Železný král.

Takže jsem vlastně dost vděčná za to, že nemám handicap v cizojazyčném čtení. Navíc na tom něco je, protože překlad stejného slova, stejné věty může znít sebelíp, ale už to není to pravé. Možnost přečíst si Throne of Glass v originálním znění byla skvělá. Vlastnit takový povedený kousek je úplná báseň pro poličky mých knihovniček. (Klišé jako trám tahle poslední věta.)

Kniha je psána v er-formě, kdy sledujeme převážně hlavní hrdinku, Celeanu. Výjimky jsou jen ojedinělé, kdy se na chvíli naskytne pohled na věc ze strany kapitána Westfalla  nebo dokonce i prince Doriana. Ano, zavětřili jste správně. Chystá se tu na nás "malinkatý" milostný trojúhelník.

Upřímně tentokrát nevím, které dva k sobě shipovat, protože jsem se oblíbila obě verze páru. Jak Chaol Westfall, tak i Dorian jsou jednoduše roztomilí a prostě vůbec netuším, pro koho se nakonec Celeana rozhodne. (Má naštěstí šest dílů na rozmyšlenou. Pokud teda jeden z nich neumře, kdo ví.) Celkově je hlavní hrdinka dost dobrá, její příběh je lehce tajemný a smutný a myslím si, že toho ještě hodně předvede.

Začíst se nebyl žádný problém. Za těch 404 stran se toho stihlo přihodit mnoho a věřím, že magie, která se prvního dílu zatím dotkla jen lehce, bude hrát v dalším pokračování velkou roli. Závěr byl tak otevřený, že mi to nedalo a byla jsem v tu chvíli šťastná, že mám doma pokračování! Sarah J. Maas píše opravdu zajímavým a čtivým stylem a jsem moc ráda, že jsem se k jejím knihám dostala. Nechť je tato série vynikající až do samotného konce!

+ Hodnocení: 4 hvězdičky

1 komentář:

  1. Pekná recenzia! :)) Mne sa ToG veľmi páčil :))

    www.universeofwonderfulbooks.blogspot.com

    OdpovědětVymazat