neděle 11. října 2015

OTKA: Ošklivá tlustá kamarádka

Autor: Kody Keplinger
Série: The DUFF
Díl: 1
Počet stran: 304
Překlad: Martina Buchlová
Nakladatelství: CooBoo, říjen 2015
Originál: The DUFF: Designated Ugly Fat Friend
Doba čtení: 1 den, říjen 2015, v čj


Bianca je sedmnáctiletá dívka, jenž pokaždé zažívá hotové utrpení, když se má účastnit návštěvy místního klubu pro teenagery. Není jako její nejlepší kamarádky, Casey a Jessica, které to vždy pořádně rozbalí na parketu. Raději sedí v ústraní a vychutnává si svou třešňovou colu. Jednoho večera si k ní přisedne Wesley Rush, největší sukničkář z její školy, a uvede ji do nové teorie ošklivých tlustých kamarádek.

Hned narovinu vám řeknu jednu jednoduchou věc. Tahle knížka je naprosto úžasná a vy uděláte jedině dobře, když si ji přečtete! OTKA mě dokázala natolik nadchnout, že jsem s ní strávila celé dopoledne a část odpoledne místo toho, abych se pilně učila. Ale víte vy co? Vůbec svého rozhodnutí nelituji.

Připadá mi strašně vtipné, že se vlastně jedná o knížku, o které se již delší dobu dost mluvilo. Hodně mých kamarádek ji četlo a já pořád váhala, zda se do ní taky pustit. Když pak nakladatelství CooBoo slíbilo, že knihu vydá, tak jsem byla štěstím bez sebe. Největší třešnička na závěr je to, že jsem vlastně ani nikdy předtím nečetla anotaci, ale i tak jsem si byla jistá, že se mi kniha bude líbit. Ten název je asi tak moc originální, že nebylo třeba dalšího lákadla.

Bianca, naše hlavní postava, si mě ihned získala. Pokaždé byla vyzbrojena řadou sarkastických poznámek a to i v těch nejhorších chvílích. Je to dospívající dívka, která prostě ví, co chce. Ona a Wesley mě tolikrát úplně připravili o dech, protože jsem se smála jako naprostý šílenec. Jakmile se pustíte do čtení o těchto dvou naprosto odlišných osobách, tak nebudete moci přestat.

Příběh má vcelku jednoduchou zápletku, která není vůbec na škodu. Jde totiž o to, že se jedná o opravdu hodně realistickou knihu a právě to přidává na čtivosti. Pokud tedy máte dost upírů a nadpřirozených potvor, měli byste sáhnout po tomto materiálu. Nic vám neudělá líp, než-li pořádná dávka dobře napsané contemporary. (Teda alespoň já vždycky přijdu na jiné myšlení.)

OTKA = ošklivá tlustá kamarádka. Během čtení jsem začala docela dost uvažovat. Znám nějakou? Mám nějakou? A co když jsem jí já? Ano přiznávám, tohle smýšlení je hodno hloupé barbíny, ale když se na to podívám z jiného úhlu, tak si občas jako OTKA fakt připadám. Je to zdravé? Asi ne, ale troufám si říct, že každá dívka si určitě alespoň jednou prošla stadiem, kdy si v přítomnosti svých kamarádek připadala jako naprostá ošklivka.

To, co mi trochu vadilo, byla sprostá slova. Chápu, patřilo to do knihy, protože dospívající často mluví sprostě. Ani já nejsem občas žádný svatoušek a sem tam mi nějaké to ošklivé slůvko vyklouzne, ale i tak se mi to nezamlouvalo. Možná jsem až moc tvrdá, ale vulgarismy nepatří do mé oblíbené části slovní zásoby.

Nakonec bych vás chtěla upozornit na to, že byl v tomto roce natočen na motiv knihy i film, The DUFF, a co jsem se dívala na obsazení, tak to vypadá opravdu slibně. Doufám, že to bude povedené zpracování! A už tu mám i úplně poslední věc, co mám na srdci. Nechápu, co máte proti naší obálce. Mně náhodou připadá dost dobrá a právě na té originální mi připadá dívčina naprosto znuděná. Važte si našich šikovných grafiků, nebo vám nakonec budou schválně servírovat další zvěrstva jako bylo první vydání Města z kostí!

+ Hodnocení: 5 hvězdiček
++ Mnohokrát děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku.

2 komentáře:

  1. Zrovna jsem si říkala, že naše obálka je snad nejhezčí... nevěděla jsem, že proti ní někdo něco má :D
    Jinak o Otce jsem už slyšela a zatím jsem se do ní nechystala, ale musím říct, že tvoje recenze mě docela nalákala... Většinou čtu spíš fantasy a podobné nesmyslnosti, takže podobná contemporary by vůbec nemusela být na škodu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bylo tak, že když CooBoo poprvé ukázalo naši obálku, tak se dost lidí shodlo na tom, že ta holka na fotce má paruku a různé další pitomosti. :D
      Já právě taky dost čtu fantasy a tak, ale když mám blbou náladu, tak strašně ráda sáhnu po nějaké ujeté romanťárně. ;)

      Vymazat