Fangirl [RECENZE]

Série: Samostatná kniha
Díl: /
Počet stran: 461 stran
Překlad: vyjde v roce 2015
Nakladatelství: Mackmillian
Doba čtení: 4 dny, srpen 2014, v aj

Cath and Wren are identical twins, and until recently they did absolutely everything together. Now they're off to university and Wren's decided she doesn't want to be one half of a pair any more - she wants to dance, meet boys, go to parties and let loose. It's not so easy for Cath. She's horribly shy and has always buried herself in the fan fiction she writes, where she always knows exactly what to say and can write a romance far more intense than anything she's experienced in real life.

K této knize jsem se dostala čirou náhodou, když jsem byla nakupovat knížky v Luxoru na Václavském náměstí. Mým zvykem je vždycky se podívat, jaké anglické kousky zrovna mají, a tak se stalo, že jsem narazila na Fangirl. Hned vedle ní leželo autorčino další dílo Eleanor & Park, na které si taky brousím zuby, avšak ty dva jsem se tam rozhodla nechat (prozatím). Odešla jsem spokojeně s Fangirl a musím říct, že jsem zvolila správně!

Jsem ráda, že nemám problém se čtením v angličtině. Dobře, také vždycky všemu úplně nerozumím, ale nelámu si s tím hlavu. Většinou se mi povede dané myšlence přijít na kloub, takže na co používat při čtení překladač? Tím se člověk akorát od knihy odradí.

Hlavní postava Cath mi přišla ohromně sympatická, protože mi připomíná mě. Ano, s většinou ženských postav se ráda ztotožňují, ale Cath jako by mi z oka vypadla. Nosí brýle, má hnědé vlasy, je děsně plachá, s kluky se skoro neumí bavit, má sestru a píše fanfikce - přiznávám, také jsem je psávala, ale nikdo se k nim nesmí dostat! Když se z Cath vyloupla moje "spřízněná" duše, tak jsem věděla, že tohle je kniha stvořená přímo pro mě.

Celá kniha stojí na přestupu dvojčat Cath a Wren na univerzitu. Tyto sestry až doposud dělaly všechno spolu, avšak Wren se rozhodla, že si chce začít užívat, a proto nehodlá se svým dvojčetem sdílet na koleji pokoj. Pro Cath je to obrovitánská rána pod pás, jak má bez své sestry přežít nadcházející chvíle?

Nečekejte žádnou extra zápletku, která vám zavaří mozek tak, že nebude moci ještě týden přemýšlet. Fangirl je jednoduchá lovestory ze života, jenž má hlavu a patu. Zamilujete se do každé postavy, co vám Rainbow Rowell naservíruje pod nos. Ještě teď mě mrazí v zádech z pomyšlení na Leviho. Yay!

Tato skoro pět seti stránková bichlička se mi četla opravdu výtečně a rychle. Užívala jsem si každou kapitolu, stránku, dokonce snad i slovo! Na Cath jsem si oblíbila mnoho věcí (jak jsem řekla už předtím, skoro bych mohla být já její dvojče) a jednou z nich je i to, že když je naštvaná, tak používá slovíčko "just". Teda aspoň doufám, že si to takhle správně pamatuji.

Jelikož se nakladatelství Yoli chystá tuto knihu v roce 2015 vydat, tak vám doporučuji, abyste se na ni řádně těšili a pak si ji co nejdříve pořídili. Nejenže obohatíte svou knihovnu o vynikající kousek, ale budete žadonit po další knize od této nadané autorky.

+ Hodnocení: 4 hvězdičky