Rezistence [RECENZE]

Počet stran: 352
Překlad: Radka Kolebáčová
Nakladatelství: CooBoo, 2012
Originál: Insurgent
Doba čtení: 5 dní, květen 2014, v čj

Žádná volba není bez následků.

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

"Oba v sobě máme válku."

Po dech-beroucí Divergenci jsem se na druhý díl ohromně těšila. Ovšem Rezistence mě bohužel nedokázala tak skvěle nadchnout. Neříkám, že by toto dílo nebylo povedené, ale jednoduše se nevyrovná tomu prvotnímu. Naopak obálka je opět úžasná. Strom, co má zřejmě symbolizovat Mírumilovnost, vypadá nádherně. Jak já miluji obálky této série!

Kniha navazuje přímo na konec předchozího dílu. Naštěstí, když jsem začínala knihu číst, tak jsem byla v obraze. Moje zapomínání se o mě pokouší pořád, takže jsem měla docela štěstí. Ten, kdo se dlouho nepřiblížil k životu Tris a Čtyřky, by mohl mít malou amnesii. Doporučovala bych, abyste si před čtením alespoň projeli poslední stránky Divergence. Nikdy nevíte, na jakou důležitou zápletku zapomenete.

"Někdy nás udržuje při životě."

Divergentní. Takový status nese Tris už od své první zkoušky, kdy se zjišťovalo, pro jakou frakci má předpoklady. Musí se s tím smířit a přijmout svou zvláštnost. Teď, když vše směřuje k dalšímu prolití krve, se každá ruka bude hodit. Sečtělí se chovají zvláštně a Tris chce zjistit, co má jejich velitelka za lubem. Bude muset navázat i spojenectví s lidmi, které by nejraději už nikdy nespatřila.

Chování hlavních postav se mi lehce začalo během čtení příčit. Trisina nebojácnost a odhodlanost mi leckdy lezla na nervi. Když někdy udělala opravdu velkou hloupost, tak jsem si myslela, že ji uškrtím. A to samé Caleb, Čtyřka a mnoho dalších. Říkám si, co se to s těmi skvělými postavami stalo? Nakonec jsem usoudila, že to byly prostě jen blbé výkyvy nálad. (Jestli to takhle bude i v Alianci, tak budu vraždit!)

"Jindy hrozí, že nás zahubí."

Co se týče napínavosti, tak to nebylo to pravé ořechové. Značnou část děje řešili hlavní hrdinové jistou krizi a tu druhou část se skoro pořád pošťuchovali a hádali. Neříkám, že zde nebyla žádná napínavá scéna, ale ty nudné scény mě zabíjely. Naštěstí se tu objevily i nějaké ty vtipné chvilky, kdy jsem se opravdu smála až jsem se za břicho popadala. Až potkáte Tris v mírumilovném stavu, tak budete vědět, o čem mluvím.

I když tady kritizuji, že druhý díl byl horší, tak to nemyslím úplně vážně. Veronica Rothová si dala se svým dílem určitě mnoho práce a leč se mi zdálo, že Rezistence trochu pokulhávala, tak byla dobrá. Těším se na Alianci, to tedy ano!

+ Hodnocení: 4 hvězdičky