čtvrtek 12. června 2014

Město ztracených duší [RC RECENZE]

Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje smrti
Díl: 5
Počet stran: 472
Překlad: Eva Maršíková
Nakladatelství: Knižní klub, 2014
Originál: City of Lost Souls
Doba čtení: 9 dní, květen 2014, v čj



Být nástrojem pro ničení monster není zrovna věc, jakou by si někdo mohl přát. Přináší mnoho obětí a ztrát. Lovci a lovkyně stínů žijí dennodenně s tím, že se možná dalšího rána nepodívají na východ slunce. Milovaní se nahrazují zatraceně těžce. Clary byla svědkem mnoha smrtí, ale nic ji nedokáže zarmoutit víc, než-li zmizení svého drahého Jace. Nikdo netuší, kam se mohl podít. Naleznou jej? Toť jest otázkou.

"Krev není totéž co láska," namítl Magnus hořkým tónem. "Jen se zeptej Clary."

S pátým dílem Nástrojů smrti přichází i nová porce napětí. Série se pomalu začíná ubírat ke svému konci a já věřím, že právě závěr bude velkolepý. Cassandra Clare je skvělá spisovatelka, která dokáže svými slovy ohromit mnoho čtenářů, avšak Město ztracených duší má své klady ale i zápory. Jelikož vám nechci zkazit den tím, že vyzradím hlavní pointu, tak to projedu rychle a stručně.

Clary se jako vždy vrhá do mnoha věcí po hlavě bez pořádného promyšlení. Pohání ji její láska k Jacovi, která je věru nadčasová. Tuhle její vlastnost jsem neměla ráda už od samého začátku, ale nakonec jsem si na to zvykla. Clary je jednoduše dívka, která si jde za svým slovem ať to stojí, co to stojí. Ji a Jace mám opravdu ráda, a proto mě trochu mrzí, že jim Cassandra lehce ubrala na prostoru.

Stejně jako v předchozích dílech jsou pohledy na děj různorodé. Nejvíc se samozřejmě střídá Clary se Simonem, ale mimo ně se občas objeví v centru dění i Alek nebo třeba Maia. Někdy je to trochu otravné, ale když se na to podíváme z jiného úhlu, tak zjistíme, že se vlastně akorát dostáváme hlouběji do jejich světů. Někoho může zajímat bližší přiblížení vztahu mezi Magnusem a Alekem a někdo se zase raději podívá na zoubek Isabele se Simonem.

"Slíbíš mi, že nebudeš křičet?"

Musím říct, že jsem čekala, že půjde tato série pomalu ke dnu. Přece jen udělat ze tří dílů rovnou šest je větší sousto, ale autorce se podařilo dokázat, že na to má. Povedlo se jí připravit si pro nás pěkné napojení na vcelku uzavřený příběh ve třetím dílu. Dokázala zamotat hlavu spoustě lidí a já patřím mezi ně. Vůbec jsem si nedovedla představit, jak se bude příběh dál vyvíjet.

Město ztracených duší bylo mnohem lepší než předchozí část. Byl zde naservírovaný velký kus drama, které mi tolik chybělo. Celkově byl příběh více napínavější a akčnější - skoro srovnatelný s předchozími částmi. Parta mých oblíbených přátel toho měla stále hodně na práci, to mi věřte. Konec byl tak trochu zvláštní, ale stále překvapivý. Holt se konečně blíží nevyhnutelné.

Sice mi přijde, že se to všechno už moc natahuje, ale i tak se těším na poslední část. Na rovinu vám povídám, že jestli mě Cassandra zklame, tak budu hodně rozzuřená! Do posledního dílu Nástrojů smrti vkládám své veškeré naděje a doufám, že to nebude tak smutné, jak si myslím. Už abych si připravila papírové kapesníčky...

+ Hodnocení: 4 hvězdičky
++ Děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku!

2 komentáře:

  1. Ja trpezlivo čakám na náš preklad päťky a už by mal byť čoskoro. Som zvedavá, dosť to vychválili aj na GR a každý hovorí, že je to lepšie ako štvorka.
    Júúj, a posledný diel, tak na ten sa vôbec neteším. Videla som, čo spravila autorka v Mechanickej princeznej a to som potom ešte týždeň revala.
    Obávam sa konca. :D
    Inak skvelá recenzia :)

    OdpovědětVymazat
  2. to jsem rada, ze jsi ji ohodnotila tak dobre, knizku mam v planu si koupit s poslednim dilem :-)

    OdpovědětVymazat