První stříbrná kniha snů [RC RECENZE]

Série: Silber
Počet stran: 352
Překlad: Tereza Pecková
Nakladatelství: CooBoo, květen 2014
Originál: Silber: Das erste Buch der Träume
Doba čtení: 2 dny, duben 2014, v čj

Liv Silberová to nemá v životě lehké. Protože se její rodiče rozvedli, tak se musí pořád někam stěhovat. Její mamka je literární vědkyně, a tak se pořád přesouvá za prací z místa na místo. Liv a její mladší sestra Mia zažívají skoro pořád další a další přestup na nové školy. Když jejich mamka dostane vysněnou práci v Oxfordu, tak ji děvčata opět následují. Čekají na ně nepříjemná ale i pěkná překvapení. A navíc Liv má poslední dobou vcelku zvláštní sny. Všude vidí zelené dveře s ještěrkou, tajuplné scény a slyší věci, se kterými se nikdy dřív nesetkala. Co se to jen děje?

"Hledáte perníkovou chaloupku, že ano? Čarodějnice vás moc ráda pozná."

Nový příběh od Kerstin Gierové jsem přivítala s otevřenou náručí. Její sérii Drahokamy jsem si velmi oblíbila, a tak jsem byla velice zvědavá, co pěkného si pro nás připravila tentokrát. Obálka je opět povedená. Dokáže přitáhnout lidské oko na míle daleko. Někomu by mohla připadat dětská, ale když by si pak knížku přečetl, věděl by, že je jen inspirována dějem.

Zas a znovu se nacházíme v Anglii, mé oblíbené zemi. Liv Silberová, naše hlavní hrdinka, se svou sestrou Miou jsou lehce přidrzlejší dívky, se kterými se jeden nikdy nenudí. Pokud máte rádi humor a občasný sarkasmus, tak jste na správné adrese. Skoro na každé stránce se objevují povedené hlášky, co umějí zahřát u srdce. Komické mi připadalo i to, když jsem narazila na nějakou tu informaci, či jméno celebrity ze současnosti. Chudáčku vlčku Jacobe.

"Sundej ze mě laskavě svoje pracky, Gandalfe."

Může někdo pozorovat naše sny? Osobně jsem si tuto otázku sama položila bezprostředně po dočtení. Zdánlivě je to nelogické, ale nikdy nemůžeme vědět, kdo nám to putuje v mysli. A tím se dostávám k tomu, jak originální toto dílo je. Zvedám oba dva palce, protože jsem si to opravdu užívala. Akce, napětí a už zmíněný humor jsou složky, jenž by neměly v žádné knize chybět. Kerstin je naprostá kouzelnice!

Nepostrádala jsem ani mužskou část. Jsou tu rovnou čtyři krasavci, co svou krásou zpestřují celý příběh. Já jsem rozhodně team Henry, protože z těch všech je nejúžasnější! A pak je tu ještě Secrecy, taková druhá Superdrbna, která ví všechno o všech. Její blog se tu párkrát objevuje a dodává nádech tajuplnosti. Pokud jste zvídaví jako já, tak budete celou knihu odhadovat, kdo vlastně za její postavou stojí. Už abych se to konečně dozvěděla!

"Zem se mi propadala pod nohama a já padala do hloubky."

Pokud jste nadšenci Drahokamů (anebo jste je ani nečetli), tak byste si tuto knížku, co u nás již brzy vyjde, měli přidat na svůj wishlist. Doopravdy neprohloupíte, to mi věřte! Dokonce budete smutní, když budete dočítat poslední stránky. Já jsem ze Stříbrné knihy snů opravdu nadšená, byla to čtivá a velice příjemná kniha, která by se klidně dala přečíst na jedno posezení. A pro ty nedočkavé je na konci taková malá lákačka na pokračování. Mně přišla vhod!

+ Hodnocení: 5 hvězdiček
++ Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí ARC e-knihy.