čtvrtek 27. března 2014

Čarodějka [RC RECENZE]

|Čarodějky, draci a jiná stvoření|
Autor: Kristina Hlaváčková
Série: Dračí oči
Díl: 1
Počet stran: 392
Nakladatelství: Fragment, únor 2014
Doba čtení: 7 dní, březen 2014, v čj



Elena nikdy nebyla na holčičí věci. Věčná pukrle a učení tanci ji nebavilo ani v nejranějším věku. Místo zpěvu by se raději věnovala boji a zbraním. Nerada by byla pozadu za svými staršími bratry, kteří ji věčně pošťuchují. Ráda by jim ukázala, že není jen křehká dívenka. Bohužel, ne každý si myslí, že pro mladou princeznu je vhodné bojovat.




"Skoro nic jsem mu neudělala," bránila se."
"Já to slyšel jinak."
"Nemá pořád provokovat."

Knihu jsem si přečetla, protože jsem chtěla zjistit, na jaké úrovni se nachází naše česká fantasy. Anotace mi připadala zajímavá a obálka vypadá velice pěkně, takže jsem se to rozhodla risknout. Dračí oči jsou prvotinou mladé autorky Kristiny Hlaváčkové.


Sapphiresenthiss
Ze začátku mi dělalo problém zvyknout si na er-formu, protože je to dlouhá doba, co jsem něco v takovéto podobě četla. Příběh se začal pomalu rozvíjet a já jako čtenář jsem se seznamovala s hlavními postavami.

Princezna Elena jakožto hlavní hrdinka, mi připadala na svůj věk až moc vyspělá. Mám takový pocit, že to bylo až trochu moc přepísknuto. Mohl ji klidně "osvítit i anděl", avšak kdyby byla o nějaký ten rok starší, tak by to nikomu neuškodilo. Ze začátku mě tato malá dívenka připadala trochu otravná, ale s přibývajícím věkem už to tak hrozné nebylo. Ke konci jsem se s ní i celkem bavilo, což beru jako dobrý pokrok. Pak je tu Michael, jehož vtipy a "bosá" hlava mne dokázala vždy rozesmát. Jak už to podle názvu vyplývá, částí knihy jsou i oni draci. Určitě není lehké napsat něco originálního, když je tu fenomen jako Eragon, ale myslím si, že autorka se opravdu snažila, aby vymyslela vlastní způsoby. Draci se mi v knížce líbili nejvíce.

Vedle hlavního příběhu Eleny se tu někdy po polovině objevuje menší celek, který je o mladé bylinkářce Bretě. Věřím, že její postava bude někdy v dalším pokračování důležitá, ale tady mi to nějak nesedělo. Spíš bych se raději věnovala drakům.

Nemůžu říct, že by se mi kniha vyloženě nelíbila, ale některé věci bych asi udělala jinak. Určitě bych použila vícero synonym anebo slovních spojení. Docela mne unavovalo, když se na každé stránce objevovala ta samá slova. Děj jako takový není vůbec špatný, je napínavý a vcelku zajímavý. O vtipné scény zde není nouze, protože Michael se vždy zařídí o nějakou vtipnou hlášku. Konec je až moc utnutý, ale kdyby se v budoucnu chystalo pokračování, tak bych si ho ráda přečetla. Dávám tři hvězdičky.


Tímto mockrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

2 komentáře:

  1. Já jsem vůči téhle knize docela skeptická, protože ačkoliv je to česká fantasy, je to trochu podezřelé (už jen kvůli mládí hlavní hrdinky).

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku mám v plánu si brzo přečíst :).

    OdpovědětVymazat