Zelená jako smaragd [RECENZE]

Díl: 3
Počet stran: 416
Překlad: Tereza Pecková
Nakladatelství: CooBoo, únor 2013
Originál: Smaragdgrün
Doba čtení: 2 dny, leden 2014, v čj

Na cestování časem si Gwendolyn asi nikdy nezvykne. A ještě horší je to, že většinu času musí trávit s Gideonem, který jí zlomil srdce. Snaží se mu vyhýbat, jak jen to jde, ale při jediném pohledu do jeho krásných očí se roztéká. Není to pro ni snadné a ničemu nepomáhá, že je brzy čeká další společná výprava za hrabětem Saint Germanem, který má s Gwendolyn velké plány. Největším záchranným bodem jsou pro ni Leslie a Xemerius, kteří ji neustále utěšují a zvedají náladu. (Xemerius spíš zvedá tu náladu.) Ale ani oni ji nemohou uchránit před nebezpečným hrabětem. Kruh cestovatelů časem se začíná uzavírat a je jen otázkou času, kdy jeho tajemství vypluje napovrch.

"Radši vůbec nemluvme ty-víš-o-čen, protože jinak...
no, pokojová fontána se zas spustí."

Jakmile jsem dočetla Modrou jako safír, tak jsem přímo dychtila po pokračování! Samozřejmě jsem si dala malý odstup od jednotlivých dílů, abych mezitím stihla vstřebat různé informace, pocity a dojmy. Hned, jak jsem měla v hlavě všechno hezky srovnané, tak jsem se na Zelenou vrhla přímým útokem. Přesně, jak jsem psala u recenze na Modrou, tak se toho v této knížce přihodilo opravdu nejvíce.

BelialMadHatter
Byla jsem opravdu ráda, když jsem se pořádně začetla, a zjistila, že autorka mě nezklame svým příběhem ani u posledního dílu. Občas to bývá tak, že se nějaká série na začátku hezky rozhoupe, a na konci se propadne do těch největších hlubin. S čistým srdcem říkám, že Drahokamy k takovým kocábkám rozhodně nepatří, ba naopak jsou to jedny z těch výletních lodí, jenž potěší každého. (Kdo sakra přirovnává knihy k lodím?)

Při téhle knížce jsem opět zažívala své slabé chvilky, kdy to vypadá, že se každým okamžikem rozbrečím. Nakonec jsem nepodlehla, ale i tak jsem měla namále. Poslední dobou jsem naměkko z každé alespoň trochu dojemné věci - to sem jaksi nepatří. Naopak jsem se u větší části Zelné zase hezky nasmála!  Xemerius opravdu dokáže zvednout koutky úst během pár vět.

Samozřejmě mi nejvíce strhující připadal konec, kde jsem skoro vůbec nedýchala. Myslím si, že to bylo trochu otevřené zakončení, což se mi moc nelíbí, ale zase je tu možnost představivosti, že? Jednu věc jsem ale trochu nepochopila, takže si ji budu ještě dlouho přemítat v hlavě. Nevadí.

Ponořit se do příběhu Gwendolyn není vůbec těžké, a když už se konečně chytnete na tu správnou vlnu, tak zjistíte, že už jste skoro u břehu, což znamená konec. Ani já jsem se nechtěla vzdát svých oblíbených postav, ale všechno jednou končí. Tuhle sérii si zapište na své to-read listy, protože jinak vás budu strašit ve snech! Každý si musí Drahokamy zamilovat, protože má originální příběh, krásného Gideona a úžasného baviče Xemeriuse! Dávám pět hvězdiček a musím se duševně připravit na další knihu od Kerstin Gier!