úterý 28. ledna 2014

Útěk [RECENZE]

|Svému osudu nikdo neuteče|
Autor: Sophie Jordan
Série: Drakie
Díl: 2
Počet stran: 264
Překlad: Olga Bártová
Nakladatelství: CooBoo, listopad 2012
Originál: Vanish
Doba čtení: 2 dny, leden 2014, v čj



Jacindě a celé její rodině jde o život. Lovci jsou jim na stopě, nezbývá jim mnoho času. Vědí, že nemají moc šancí jim uniknout. Cassian Jacindě slíbil, že ji ochrání za každou cenu, ale před lovci toho mnoho nezmůže ani on. Prchají ze slunného městečka, kam je před nějakou dobou zavezla Jacindina matka. Chtěla, aby žili jako normální rodinka, která není odlišná. Chtěla pro své dcery jen to nejlepší. Kdo by si pomyslel, že už předtím utíkali před hrozbou. Nejdřív vlastní kmen a teď krvelační lovci. Jacindina drakie se bouří, chce se vrátit za Williem, svým milovaným. Nemá na výběr, musí utéct.

"Miluje mě, i když má tisíc důvodů mě nemilovat."

Uplynula dlouhá doba, kdy jsem četla první díl ze série Drakie. Věřím, že je to hlavní důvod mé zapomnětlivosti. Musela jsem si přečíst vlastní recenzi, abych si alespoň trochu připomněla, o čem byl děj. Dobře, tak úplně se na ten úžasný příběh zapomenout nedá, ale nějaké podrobnosti mi přece jen ulétly pryč.

Když jsem začala číst, tak jsem byla opravdu hodně vedle, protože se příběh napojil hned na konec první části. Věřte mi, že když máte půl roční pauzu, tak nevíte, která bije. Myslím si, že kdyby kniha obsahovala nějaké malé shrnutí předchozího dílu, tak by to nikomu neuškodilo. Doporučuji vám, číst sérii po sobě, nebo si alespoň napsat nějaké poznámky, protože jinak budete (možná) dezorientováni jako já.
V knize se objevilo pár dobrých zvratů, které jsem rozhodně nečekala. Zpestřilo to celý děj, který byl trochu nezáživný. Nečekejte od tohoto dílu nějakou velkou akci, protože se ji nedočkáte. Vesměs je to takové sladké, protože Jacinda je strašně moc zamilovaná do Willa, který není zrovna s ní. Dychtí po něm a doufá, že ho znovu uvidí i přes zákaz klanu. Ale Cassian Jacindu nikam nepustí, protože o ni má zájem. Už v jedničce byl takový malý náznak milostného trojúhelníku, ale až ve dvojce se pořádně projevil.

"Miluju ho, i když má tisíc důvodů ho nemilovat."

Útěk je dobrým pokračováním série, ale rozhodně to mohlo být lepší. Když opomenu svou vinu zapomnětlivosti, tak to tak příšerné nebylo. Samozřejmě jsem se chvílemi nudila z toho ohromného klišé, kdy každý miluje každého (špatné přirovnání), ale protože mám ráda draky, tak nemohu být krutá. Mým záchytným bodem se stal Cassian, ač tomu sama nemohu uvěřit. Upnula jsem se na něj a jeho city k Jacindě. Mám ho teď raději než toho lovce Willa!

Kniha má něco do sebe a tím, jak končila mi rozhodně dokázala, že umí i v té nejhorší situaci hezky překvapit. Napětí v posledních stránkách mi vynahradilo ty předchozí chmury. Věřím, nebo spíš doufám, že poslední díl bude tím nejlepším. Mrzelo by mě, kdyby po tak hezkém začátku bylo všechno najednou zničeno. Nakonec dávám čtyři hvězdičky, ale málem to sklouzlo níže. Držme palce těm všem zamilovaným!

Žádné komentáře:

Okomentovat