Stínem políbená [RECENZE]

Díl: 3
Počet stran: 328
Překlad: Katrin Chýlová
Nakladatelství: Domino, červen 2010
Originál: VA - Shadows Kiss
Doba čtení: 1 den, červenec 2013, v čj

Věci se mají tak, že dhampýrka Rose a morojka Lissa mezi sebou mají nevysvětlitelné propojení. Tedy až donedávna bylo nevysvětlitelné.. Během půl roku děvčata zjistila krutou pravdu o jejich poutě. Lissa ovládá éter, kterým přivedla Rose k životu, když měla celá Lissina rodina autonehodu. Přežily jen ony dvě a krátce po té nehodě se mezi nimi utvořilo zvláštní pouto. Éter je zapomenutá magie, o které nikdo neví, ale přece jen v tom nejsou sami. Podle dochovaných materiálů to vypadá, že svatý Vladimír, patron jejich akademie, mimo jiné uměl léčit a dobře využívat nátlak stejně jako Lissa. I když zrovna na akademii začíná probíhat šestitýdenní terénní praxe, tak se nejlepší kamarádky snaží dozvědět více informací.
Po událostech minulých týdnů Rose trpí nočními můrami. Ve snech vidí červené oči strigojů a Masonovo bezvládné tělo. Přikládá si jeho smrt za svou vinu. Když jednoho dne spatří jeho průsvitného ducha, tak si začíná myslet, že už se opravdu zbláznila. Její maturitní zkoušky se blíží, ale zda je Rose zvládne, to ještě pořád visí ve hvězdách. Avšak ještě předtím bude muset ukázat své dovednosti při terénní praxi, která již klepe na zamrzlá okna. To však pro Rose bude po boku Lissy hračka, nebo snad ne?

""Taky bych byla vyděšená, kdyby můj život závisel na tobě.""

Po napínavém předchozím dílu přichází Stínem políbená jako atomová bomba! Tuhle knížku bych opravdu mohla číst milionkrát a stejně bych se jí nenabažila. Většinou si vyhmátnu své oblíbené scény, nějak si je založím, a když knihu přečtu celou, tak se k těm scénám vrátím a přečtu si je znovu. A že jich tady nebylo málo! Jedna lepší chvilka za druhou. I když má kniha přes tři sta stran, tak právě díky čtivému textu, se čte ohromně rychle. Teda jeden kousek mě nehorázně nudil, ale to je tím, že už to čtu podruhé a vím, co kdy bude.
Cover komixu Shadow Kiss
Rose je pořád v zajetí zakázané lásky ke svému učiteli a Lissa se pořád chová jako Lissa, vždyť to známe. Došlo ale k jedné změně, jelikož v minulém díle se Adrian prakticky nastěhoval do akademie. To znamená že se teď objevuje skoro všude a ve zrovna nejlepších chvílích. Třeba i ve snech, ale to je u něho normální.  Pro mě je to skvělá změna, protože je to můj oblíbenec, ale to už je také známo. Pokud by si někdy někdo myslel, že je Vampýrská akademie nudná, tak bych mu asi brzy přišla zakroutit krkem, protože tolik drama a napětí jsem neviděla hodně dlouho! Já vím, že už je to ohrané, a že už se opakuji asi po sté, ale Richelle si to prostě zaslouží. Je totiž opravdu skvělá spisovatelka a já jsem strašně ráda, že jsem se k jejím knihám dostala.

Jakmile jsem Stínem políbenou v nočních hodinách dočetla, měla jsem takové nutkání sáhnout po dalším dílu, protože příběh končil opravdu příšerně otevřeně. Docela nelituji, že mám doma komplet, jelikož bych asi zešílela, kdybych neměla pokračování. Dobře, tuhle sérii miluji a je mi jedno, že když čtu jakoukoliv knihu od Richelle Mead, tak zapomínám jíst, pít a další životní funkce! Tenhle díl se mnou prostě zametl, co víc k tomu ještě dodat?

5 hvězdiček