pondělí 18. března 2013

Zloděj blesku [RC RECENZE]

Jmenuji se Percy Jackson.
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? 
Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!







Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson a Olympané
Díl: 1
Počet stran: 400
Překlad: Dana Chodilová
Vydalo: Fragment, říjen 2009


Kousek děje
Percy je dvanáctiletý kluk, který chodí na internátní školu Yancy. Při exkurzi muzea zjistí, že jeho učitelka je ošklivá bestie - nestvůry ho už delší dobu sledují. Později, když čelí dalšímu nebezpečí si všimne, že jeho nejlepší kamarád Grover, je napůl osel kozel. A to nejlepší nakonec. On sám je polobůh. Kvůli jeho bezpečí se musí dostat do táboru Polokrevných, avšak cestou se přihodí jen další problémy.

Když do táboru dorazí, seznámí se spoustou jiných polobohů, avšak ne všichni Percyho vítají s otevřenou náručí. Je ubytován v jednom z dvanácti srubů - každý je postaven na počest jednoho boha - a jelikož se ještě neví, čí syn Percy je, tak ho šoupnou k těm, kde jich je nejvíc. Do srubu boha Herma. Když už se konečně zdá, že by mohl zapadnou (spíš se snaží být neviditelný), tak se doslechne o chystající válce mezi bohy. Percy "skočí" za Orákulem, který mu předpoví budoucnost.

A tak má Percy před sebou veliký úkol: 
Najít Diův ukradený blesk.

Postavy
Co byste řekli, kdyby se z vašeho učitele latiny vyklubal kentaur? Pan Brunner býval na vozíku, ale to vše bylo jen kouzlo. Jeho pravým úkolem bylo bedlivě sledovat Percyho.
Luke je syn boha Herma a také první kamarád, který Percyho seznámí se vším, co potřebuje o táboře vědět. Dokonce mu pomáhá s vycvičením Hrdiny - tak se také říká polobohům -.
Další osoba, která je velmi důležitá je dcera Athény. Annabeth. O ní by se dalo říct, že je to tak chytrá část, ovšem někdy se chová až moc vychytrale. Učí Percyho starořečtině, ale stejně ho nemá zrovna v lásce. Ráda mu říká chaluhový mozeček, podle toho, jak to Percymu pálí.



Moje názory a pocity
Existuje spousta nevysvětlitelných věcí. Mezi jednu z nich patří bohové. Byli zde? Jsou tu i nyní? Někdo v ně věří a někdo zase ne. Já patřím k těm, co v ně nevěří, ale přesto mě tato kniha přiměla nad tím vším popřemýšlet. Pamatuji si, když jsme se ve škole učili o bozích, a o tom jakou mají moc. Já jsem jim vždycky záviděla. Pro tehdejší lidi byli všechno. Uctívali je, dávali jim oběti, věřili, že oni za vším stojí.. Neuměli bez nich žít.

Vraťme se ale k Percymu. Knížce nechyběl adrenalin, napětí a ani humor. Nikdy jste nemohli tušit, jaká obluda na Percyho číhá za rohem. Dokonce se zde objevily nečekané zvraty, které mám moc ráda. Už od začátku knihy jsem se chechtala Percyho ironickým a sarkastickým poznámkám. Na to jak byl mladý mu dost mluvila pusa. Ovšem s porovnáním dnešní mládeže byl Percy naprosté neviňátko.

Strašně jsem si jeho a všechny ostatní oblíbila. Na krátkou dobu se stali mou rodinou, a proto když jsem knihu dočetla, tak jsem ji bez dechu odložila. Konec byl lehce otevřený, ale zároveň se zdál daný děj uzavřený. Věřím, že Percyho příští dobrodružství bude stejně napínavé a zábavné jako toto.

Budu se těšit na další setkání s chaluhovým mozečkem!

Závěr
Někdo by si mohl myslet, že když je kniha napsána myšlenkami chlapce, tak je stvořena pouze pro kluky. Tuto myšlenku rovnou vyškrtněte, protože kniha je pro všechny milovníky dobrodružství (ať už jsi třeba hermafrodit!). Polobůh, nepolobůh Percy Jackson se vám dostane pod kůži hodně hluboko, takže neváhejte a skočte si pro něj! Snad se vám bude líbit tak jako mně.

Obálky
Blyštivá obálka, kterou máme my, se mi strašně líbí. Jak vrhá odlesky do všech stran.. jéé. Samozřejmě jsou i jiné zajímavé, které stojí za to ukázat. Lidé si opravdu umí pohrát.

Doba čtení: 5 dní, únor 2013, v českém jazyce
Hodnocení
4 hvězdičky

Tímto děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!
Knihu si můžete zakoupit ZDE.

3 komentáře:

  1. Sakra taky bych si ho chtěla konečně přečíst, ale nějak nestíhám :(

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá zajímavě. Mám tolik knížek, které bych si ráda přečetla a seznam se stále rozšiřuje :D
    Jinak u mě na blogu právě probíhá soutěž, ráda bych tě pozvala a potěší mě, když se zúčastníš :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knížku mám doma a moooc se na ni těším :)

    OdpovědětVymazat