Mágové [RECENZE]

Autor: Lev Grossman
Nakladatelství: XYZ
Překlad: Jana Rečková
Počet stran: 405

Anotace:

Napínavý příběh o mladém muži, který praktikuje magii v reálném světě.
Quentin Coldwater je nadaný, ale nešťastný. Chodí na střední školu, je stále obklopen fantasy příběhy, které četl jako dítě, příběhy zasazenými do magické země jménem Fillory. Představte si jeho překvapení, když se náhle nečekaně dostane na velmi tajnou, velmi exkluzivní školu kouzel v severní části New Yorku, kde získá skvělé vzdělání v moderním čarodějnickém řemesle. Ale kouzla Quentinovi nepřinesou takové štěstí a dobrodružství, o jakém snil. Ukazuje se, že země Quentinových snů je mnohem temnější a nebezpečnější, než si vůbec dokázal představit. Jeho dětské sny se stanou noční můrou…

Quentin, James a Julie. Tři kamarádi. James chodí s Julií, ale Quentin by byl radši sám s Julií nebo jenom sám. Připadá si mezi nimi jako křen a tak krátí svou chvíli kouzlením s nikláky. Samozřejmě to nikdo nevidí, protože kouzla provádí v kapsách svého kabátu, takže vypadá opravdu divně. Zvláště, když mu na to jeho kamarád James řekne jednu pěknou poznámku.

Filorie, kniha která je o dobrodružství pěti sourozenců Chatwinových, kteří jsou v kouzelné zemi, kterou záhadně objeví u svého strýce. V zemi pomáhají řešit různé nebezpečné záhady, jednou z nich je Budíčka, která by mohla díky svému kouzlení zastavit čas ve Filorii, ale to oni samozřejmě nechtějí. Quentin si jako většina dětí tyto knihy četl, ale nikdy z nich nevyrostl. Pořád tajně doufá, že někde za rohem najde vchod do bájné Filorie.

Jednoho dne, jde s Jamesem na pohovor ke staršímu pánovi, ale vypadá to jakoby nikdo nebyl doma. Jenomže dveře jsou otevřené. Co teď? Chlapci spolu prošmejdí dům a pak v jedné z místností najde Quentin na podlaze mrtvé tělo.

A pak o čtvrt hodiny později je hala plná lidí. Jednou osobou je žena, záchranářka projevuje zájem o Quentina, což je neobvyklé, protože většinou všichni chtějí jeho kamaráda.
Při jejich odchodu jim podává dvě důvěrné obálky s jejich jmény, které pro ně byly určeny pánem, co umřel. James tu svou odmítne, a právě pro to si Quentin tu svou vezme.

Když se pak vrací domů a otevře svou obálku, objeví v ní starý, odřený zápisník, na jehož první stránce je napsáno. Mágové šestá kniha Do Filorie a dál. Jenomže knih existuje pouze pět, má to snad být nějaký hloupý vtip?
Otočí na další stránku a z knihy vyletí bílý papír a vítr ho pak odvane o kus dál. Quentin se za ním rozeběhne. Pronásleduje ho až zahrady, kde se papír přilepí na mříž s uslchlými popínavými rostlinami. A pak najednou vše utichne. Žádné klaksony aut, žádná hudba. Nic.

Quentin se objeví na zvláštním místě. Co ho tam potká? To se dovíte, když si přečtete knihu

Moje názory a pocity
Knihu jsem si koupila někdy minulý rok ke konci školy. Měla jsem ji přelouskanou asi za dva týdny. A ihned co jsem ji začala číst, mě kniha začala bavit. Nejenže se v ní objevují mnohočetné vtipné scénky, ale je v ní i dávka romantiky z kapkou tragedie. Nejspíš jsem želva, ale brečela jsem u této knihy jako dítě. T__T Tato kniha prostě obsahuje všechny mé oblíbené prvky. Hlavní je, že je to scifi a fantasy. Na ničem jiném mi pak už nezáleží. Quentin je možná ze začátku trochu až moc plachý a stydlivý, ale pak se v něm objeví pořádnej chlap! :D
Jestli nemáte volný čas, tak vám garantuji ať si ji na tuto knihu uděláte. Nebudete totiž litovat. Možná bych tuto knihu doporučila pro starší kluky a holky 15+. Přece jen by to neměly číst malé děti. Jediné, co mě však štve je, že kniha má pokračování, které ale bohužel není přeloženo do češtiny.

Reakce po dočtení knihy:  Počkat, a co se bude dít dál? To je konec?

5 hvězdiček